marți, 17 august 2010

Autoevaluare la finalul celei de-a 4-a (si ultima!) saptamani de curs

(Unde mă situez pe o scală de la 1 la 6)

Reflecţii asupra experiențelor proprii sau asupra celor relatate de către colegi

1. Gândire strategică si sprijin acordat colegilor pentru formularea unui plan de activităţi: 5 puncte
Deşi atitudinea mea este proactivă, în cazul de faţă consider că nu am demonstrat suficientă preocupare pentru a-i ajuta pe ceilalţi în elaborarea strategiilor şi planurilor se acţiune în domeniul prevenirii si combaterii violenţei în scoală. Este foarte adevărat că fiind vacanţă, fiecare dintre noi şi-a stabilit propriul program de lucru, unii am lipsit (motivat, desigur) anumite perioade de timp.
Cu toate acestea, am parcurs integral atât materialele din suportul de curs, cât şi toate mesajele postate de colegi, le-am trecut prin filtrul gândirii şi am intervenit, exprimându-mi opinia, încurajând, acordând sprijin.
Colegii cu care am interrelaţionat şi am schimbat constant şi consistent idei, pe întreaga perioadă a cursului au fost: Anca Urduzan (Braşov) Renet Marin (Sibiu) Daniela Avadanei (Ploieşti). Le mulţumesc şi îi asigur de preţuirea mea.
2. Crearea portofoliului de învăţare: 5 puncte
Cu toate că în a 4-a săptămână a cursului am participat la un alt curs de formare, m-am străduit să rezolv sarcinile de lucru la timp, construind şi adăugând fiecare piesă a portofoliului de învăţare. Întrucât pentru mine lucrurile pe care le încep trebuie să fie în primul rand foarte clare şi coerente, iar rezolvarea sarcinilor în ordine cronologică, mi s-a părut că temele acestei săptămâni au fost mult mai complexe, iar eu le-am realizat un pic mai greoi.
Sunt convinsă că fiecare dintre temele realizate îmi va fi utilă pentru cea ce va însemna activitatea mea în domeniul reducerii violenţei şcolare.

3. Crearea unei viziuni: 6 puncte
Pe măsura scurgerii timpului, a parcurgerii materialelor de pe platforma de învăţare, a contactelor şi schimburilor de idei cu facilitatorii şi colegii de curs, opiniile s-au cristalizat, opţiunile s-au format, mi-a devenit familiar subiectul prevenirii şi reducerii violenţei şcolare. Astfel, prefer termenul reducere celui de combatere, mi se pare mult mai realist.  
Sunt convinsă că pot face multe în acest sens. Sunt bucuroasă că am reuşit să înţeleg dimensiunile fenomenului violenţei şcolare şi în special am reuşit să-mi schiţez o strategie clară, realistă pentru reducerea acestui fenomen. Recunosc faptul că înaintea cursului, identificam un număr redus de forme şi tipuri de violenţă, abordam fenomenul mai mult la nivel teoretic.
Sunt optimistă în ceea ce priveşte capacitatea noastră, a dascălilor, de a reduce acest fenomen, din păcate aproape generalizat în âara noastră şi extrem de popularizat în mass-media.
Sunt fericită că am avut şansa de a participa la acest curs, consider că am avut parte de multe experienţe plăcute şi folositoare, mi-am îmbogăţit cunoştinţele şi mi-am lărgit orizontul.


Chestionar:
Reflecţii asupra experiențelor proprii sau asupra celor relatate de către colegi
Gândire strategică si sprijin acordat colegilor pentru formularea unui plan de activităti
Începător/oare
În dezvoltare
Activ/ă
1
2
3
4
5
6
Are un rol pasiv în formularea întrebărilor care i-ar putea ajuta pe colegi să înceapă formularea unor strategii sau planuri de actiune. Întelege superficial unitatea de lectură
Pune întrebări serioase si edificatoare care îi ajută pe colegi să înceapă să elaboreze strategii si planuri de actiune în domeniul prevenirii si combaterii violentei în scoală. Întelege în detaliu problemele prezentate în unitatea de lectură si îi sprijină pe colegi atunci când acestia întâmpină dificultăti
Crearea portofoliului de învătare
Începător/oare
În dezvoltare
Activ/ă
1
2
3
4
5
6
Demonstrează numai o întelegere superficială a calitătii de instrument permanent de învătare pe care o posedă portofoliul. Consideră portofoliul ca fiind o activitate în plus, care va trebui efectuată ori finalizată. Are tendinta de a amâna constituirea portofoliului până la termenul limită impus
Foloseste în mod creativ portofoliul, manevrându-l ca pe o strategie personală de învătare. Pune în practică ceva mai mult decât sugestiile de portofoliu primite la curs. Manifestă interes în explorarea diverselor posibilităti de prezentare a portofoliului. Recunoaste beneficiile pe termen lung ale portofoliului.
Crearea unei viziuni

Începător/oare
În dezvoltare
Activ/ă
1
2
3
4
5
6
Nu este foarte interesat de crearea unei viziuni. Are dificultăti în realizarea unei proiectii cu privire la viitor.
Este reticent în realizarea acestei activităti deoarece nu identifică valentele explorării pozitive în învătare
Se angajează cu optimist în realizarea unei viziuni.Întelege rolul elaborării unei viziuni pentru schimbarea culturii scolare. Abordează proactiv procesul de învătare si punere în practică a informatiilor dobândite prin crearea unei viziuni si încearcă să-i stimuleze pe colegi în acest sens. Dă dovadă de spirit creativ, originalitate si capacitate de proiectie în viitor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu