marți, 17 august 2010

Autoevaluare la sfarsitul primei saptamani de curs online

AUTOEVALUARE S1

La finele primei săptămâni mi-am realizat autoevaluarea, pe baza criteriilor si indicatorilor de evaluare a învăţării propuşi pentru atingerea celor 3 obiective ale modulului 1.

Pentru a ilustra poziţionarea mea, pe o scală de la 1 la 6, am colorat cu roşu cifrele corespunzătoare indicatorilor de evaluare.

1. A învăţa să înveţi
              Începător                                       În plină dezvoltare                       Foarte activ
1
2
3
4
5
6
2. Crearea portofoliului de învăţare
              Începător                                       În plină dezvoltare                       Foarte activ
1
2
3
4
5
6
2. Participarea la o comunitate de învăţare
              Începător                                       În plină dezvoltare                       Foarte activ
1
2
3
4
5
6

Astfel, pot afirma că în ceea ce priveşte cele trei obiective ale primului modul, conform indicatorilor, mî pot descrie ca o persoană foarte activă.
Referitor la primul obiectiv “A învăţa să înveţi”: consider că am demonstrat o atitudine pro-activă faţă de învăţare, deoarece mi-am formulat obiectivele şi mi-am expus planurile de viitor.. Mi-am utilizat experienţa pe care o deţin în domeniul TIC şi al aplicaţiilor online pentru a-mi rezolva toate sarcinile de lucru, însă nu am dezarmat în faţa unor sarcini de lucru pe care nu le-am înţeles complet de la început, am întrebat şi am formulat solicitări, pentru clarificare.
Cel de-al 2-lea obiectiv “Întocmirea unui portofoliu de învăţare”: dacă iniţial am oftat în ideea “alt portofoliu”, pledoaria şi prezentarea lui în maniera rucsăcelului de drum, în care pui toate cele de trebuinţă, mi-au suscitat interesul, iar solicitarea de a-l întocmi pas-cu-pas, prin colectarea impresiilor, reflecţiilor personale, m-au făcut să-mi schimb optica.
Am sentimentul că pe parcursul “drumului/călătoriei” voi aduna lucruri preţioase în el, va deveni un soi de cufăr cu comori personale, plin de crâmpeie din propria mea fiinţă, din trăirile, emoţiile mele, îndeplinind totodată rolul unui jurnal reflexiv, a cărui “răsfoire” în timp, mă va ajuta să ajung repede la starea generatoare.
Pentru cele de-al 3-lea obiectiv “Participarea la o comunitate de învăţare online” îmi face plăcere să intervin pe marginea mesajelor postate de colegi, să sprijin cu argumente punctul meu de vedere, să-mi clarific poziţia. Totodată, la solicitarea colegilor de grupă (şi nu numai) mi-am oferit ajutorul, chiar dacă întrebările nu mi-au fost adresate de fiecare dată personal. Astfel, am oferit indicii pentru modificarea profilului personal al utilizatorului, adăugarea de imagine/fotografie la profil, adăugarea materialelor elaborate la portofoliul personal, etc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu