marți, 17 august 2010

Reflecţii personale asupra primei săptămâni de curs

M-au impresionat plăcut, încă de la început, aspecte legate de modalitatea inedită de desfăşurare a cursului, diversitatea activităţilor propuse şi a sarcinilor de lucru, interacţiunea cu colegii, climatul general dominat de bunăvoinţă, armonie, promptitudinea facilitatorilor, de relaţiile fireşti stabilite între toţi participanţii.
Pentru că sunt un asiduu utilizator de PC şi  internet, mi s-a părut extrem de facil să comunic online, sunt activă şi ofer sprijin celor care solicită informaţii sau ajutor  pentru utilizarea platformei/forumului.
Am mai lucrat online pe parcursul a 2 ani, ca membră a grupului de lucru pentru elaborarea subiectelor de bacalaureat, dar principala diferenţă o constituie faptul că în cazul respectiv numărul membrilor era redus şi în plus - aveam toţi aceeaşi specializare şi lucram pe baza unei programe şcolare riguros stabilită.
Poate că m-aş fi aşteptat ca toţi facilitatorii să fie mai activi, mai prompţi, la început chiar îmi doream să intervină cu precizări suplimentare. Cu toate acestea, nu consider acest aspect ca un impediment în desfăşurarea activităţilor propuse.
Mi-am structurat informaţiile, mi-am stabilit ritmul de lucru pentru a mă încadra în termene, gândindu-mă că acestea trebuiesc finalizate chiar mai repede, întrucât voi pleca la cursul de la Braşov încă de duminică.
Am citit şi am analizat resursele propuse, nu am întâmpinat dificultăţi, însă pentru că am preferat să lucrez cu copy-paste din materialele furnizate, acestea fiind în format PDF, diacriticele nefiind recunoscute la copierea în word, a trebuit să aloc timp suplimentar pentru corectarea textului.
În ce priveşte studiul de caz, am sesizat discrepanţe între ceea ce se propune în materialul suport  (Unitatea de lectură nr. 1) - analiza cazului prezentat acolo, şi cerinţa cu totul diferită din partea introductivă a săptămânii 1: prezentarea unui caz de violenţă cu care ne-am confruntat în scoală si întocmirea unei grile de analiză a acestuia, comparând cazul cu cele ale colegilor. Mă întreb care este de fapt sarcina de lucru de rezolvat?
Am mai remarcat o neconcordanţă în ceea ce priveşte unul din termenele propuse pentru rezolvarea unor activităţi (vineri 26 iunie, corect era 25 iunie).
Cea mai mare provocare a primei săptămâni a fost pentru mine realizarea hărţii mentale, deoraece mărturisesc că am auzit despre acest concept pentru prima oară, în acest context. Primul lucru a fost să deschid cele 2 link-uri resursă, postate de facilitatori. Fiind în limba engleză, am înţeles destul de puţin, mi-am fost doar o idee generală, mult prea generală... Am mai întrebat în stânga şi-n dreapta, am căutat informaţii pe net... Încet, am început să mă dumiresc.
Prima hartă mentală am realizat-o în cursul dimineţii de vineri, însă după finalizare, mi-am propus să încerc o altă abordare, mai concretă, cu ceea ce voi face eu de acum încolo pentru prevenirea şi reducerea fenomenului de violenţă în şcoală.
Deşi aceste însemnări sunt făcute înaintea finalizării primei săptămâni, sentimentul pe care mi l-a deşteptat participarea la un astfel de curs este de satisfacţie, poate chiar un pic peste aşteptările mele.
Mă felicit pentru opţiunea de-a mă înscrie la acest curs, sunt recunoscătoare celor care m-au selecţionat şi aştept curioasă săptămâna "faţă în faţă" de la Braşov!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu