marți, 17 august 2010

Autoevaluare initiala

Autoevaluare iniţială: Învăţarea la distanţă (analiza punctelor forte si a obiectivelor personale) 

Chestionar: Sunteţi candidatul ideal pentru învăţarea la distanţă?
(Verificaţi observaţiile cu privire la răspunsurile dvs. numai după ce aţi completat chestionarul!)
1. În prezent am:
a) Acces nelimitat la un computer conectat la Internet. A
b) Acces limitat la un computer conectat la Internet.
c) Acces dificil la un computer conectat la Internet.

2. Cât timp alocaţi în mod obisnuit pentru studiul individual?
a) 0 – 3 ore pe săptămână
b) 4 – 7 ore pe săptămână
c) 8 sau mai multe ore pe săptămână. A

3. Mă consider o persoană care...
a) Se încadrează în termenele propuse. Uneori este chiar cu un pas înaintea programului. A
b) Are nevoie de incurajări pentru a reusi să realizeze ce are de făcut ainte de termenul limită.
c) Amână de multe ori până în ultimul moment.

4. Cum staţi cu lectura materialelor electronice?
a) Foarte bine. Citesc mult pe ecranul calculatorului. A
b) Binisor. Citesc când trebuie.
c) Prost. Nu-mi place să citesc pe ecranul computerului.

5. Cât de bune sunt abilităţile dumneavoastră de procesare a textului cu ajutorul unui computer?
a) Nu prea bune. Rareori redactez un text cu ajutorul computerului.
b) Binisor. Pot redacta relativ usor un document text cu ajutorul calculatorului.
c) Bine. Folosesc deseori un computer pentru a redacta diferite texte. A

6. Puteţi folosi opţiunea copiere/lipire între documente si aplicaţii diferite?
a) Perfect! A
b) Cred că da. O să cer ajutorul cuiva.
c) Nu stiu.

7. Cât de importantă este interacţiunea faţă-în-faţă pentru dumneavoastră când comunicaţi cu cineva?
a) Foarte importantă.
b) Nu prea importantă; pot comunica eficient si prin alte mijloace. A
c) Deloc importantă

8. Stiţi să salvaţi fisiere si să încărcaţi ataşamente?
a) Nu, deloc.
b) Cred că m-as descurca.
c) Da, cu usurinţă. A

9. Tip de cursant
a) îmi place să lucrez independent la proiecte si sarcini. A
b) îmi place să asist la cursuri si să iau notiţe.
c) îmi place să învăţ în echipe cu alţi cursanţi.

10. Computerul dvs. are o problemă. Cum o rezolvaţi?
a) Usor, am abilităţile sau resursele necesare pentru a rezolva majoritatea problemelor. A
b) Moderat. Probabil că as găsi pe cineva să mă ajute la rezolvarea problemelor.
c) Deloc. Am foarte puŃine cunostinte tehnice sau resurse care să mă ajute.

11. Când scrieţi pentru a vă exprima opiniile, vi se pare:
a) Uşor. Îmi place să scriu despre munca, experienţele si opiniile mele. A
b) Destul de usor. Nu mă deranjează să scriu.
c) Dificil. Nu îmi place să -mi exprim opiniile în scris.

12. Ce contribuţie asteptaţi de la facilitatori?
a) Mă va interesa să ascult ce au de spus, însă doresc să -mi organizez personal acţiunile. A
b) Nu stiu la ce să mă astept.
c) O să astept să -mi spună ce trebuie să fac.

13. Care este rolul dumneavoastră obisnuit faţă de colegii de curs?
a) Nu petrec foarte mult timp cu colegii unui curs. Prefer să mă ocup de activitatea mea.
b) De regulă mi se pare interesant să aflu lucruri despre activitatea si perspectivele altor colegi. CORECT
c) Nu mă deranjează să vorbesc cu colegii care -mi pun întrebări.
Învăţarea la distanţă
Confruntaţi răspunsurile dumneavoastră cu observaţiile prezentate mai sus.
Probabil că aţi identificat deja câteva dintre calităţile importante pe care un cursant online trebuie să le deţine pentru a avea succes. Aceste calităţi ar putea fi rezumate astfel:
· Automotivat
· Autodisciplinat
· Orientat
· Management eficient al timpului
· Competenţe de procesare a textelor
· Încrezător în utilizarea tehnologiei
· Capacitatea de a utiliza Internetul
· Nu are reţineri în legătură cu împărtăsirea propriilor experienţe si contexte
· Capacitatea de a citi o cantitate mare de informaţii
· Abilitatea de a expune în scris opinii si idei.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu