marți, 31 august 2010

mesaje sau pasaje din mesajele pe care le-au postat colegii sau facilitatorii

Da. Sunt de acord cu analiza facuta de tine,Mirela,acest tanar a crescut intr-un mediu familial in care educatia a lipsit cu desavarsire, fiindca din cele relatate in caz parintii lui B.O. nu pot oferi ceea ce ei nu au, adica educatie.Atitudinea acelui tata a carui  autoritate s-a construit prin violenta nu are nici o legatura cu educatia.Copilul a crescut intr-un mediu in care doar materialul are importanta! Pe copil l-a "educat" strada. Aceasta este marea greseala pe care o fac multi parinti din zilele noastre,considera ca daca i-au asigurat copilului hrana, haine,etc este suficient, de restul se ocupa scoala.Revenind la caz, se intampla ceva si cu activitatea educativa din acea institutie, fiindca parteneriatele cu scop preventiv intr-un asemenea mediu sunt imperios necesare, iar imaginea negativa a institutiei ar trebui sa le dea de gandit celor care conduc acea institutie si sa gaseasca solutii de combatere a acestor fenomene negative.Mediul scolar este clar unul nesigur si pentru elevi dar pentru cadrele didactice.Despre B.O ce viitor va avea, greu de spus, iar cum isi va educa la randu-i copiii????
Din tot ce ai notat, am remarcat afirmatia: ,,relatia copilului cu familia este nefireasca!". Este o idee ce merita dezbatuta pentru ca in general relatiile umane in ultima perioada au inceput sa fie nefiresti. Oare noi adultii relationam la fel ca alta data cu cei din jur? Viorica
  • Re: S1_Alte activitati_Reflectii personale prima saptamana de către Anca Urduzan- Sunday, 27 June 2010, 04:59 PM  Esti foarte tare !!!! cool   Felicitari ! Anca
  • Re: S1_Alte activitati_Reflectii personale prima saptamana de către Fartusnic Ciprian- Monday, 5 July 2010, 11:04 PM Multumim frumos, intre timp ne-am cunoscut si la Brasov, sper sa fiti la fel de implicata si in viitoarele activitati. La fel si noi, speram sa fim mai prezenti pe platforma smile Sarcinile din unitatea de lectura 1 si cele din partea introductiva sunt complementare, este bine daca v-ati ocupat de oricare dintre ele.
  • Re: S1_Alte activitati_Reflectii personale prima saptamana de către Mirela Petrut- Wednesday, 7 July 2010, 11:33 AM Multumesc de incurajari, Ciprian. Raman implicata, caci asa mi-e felul smile Sa aveti o saptamana frumoasa (si) la Cluj!
  • Re: S3_A1_Caz de violenta din scoala de către Daniela Avadanei- Saturday, 10 July 2010, 07:14 PM
Mirela,
Cazul descris de tine este unul trist,desigur si contextul descris de tine a ajutat la o astfel de rabufnire, dar ce ne face sa meditam mai mult asupra cazului este faptul ca acel copil avea cutitul in geanta....Pentru ce? Se simtea in pericol? e clar ca avea o problema majora.Despre actiunile intreprinse mi se par OK ,dar ce facem cu mustrarea in fata colegilor care se pare ca este o forma de violenta legiferata(umilirea). Parerea mea este ca ,chiar daca este prevazuta in ROFUIP ca sanctiune ,ar trebui evitata.
Toate cele bune!
  • Re: Pro, dar cu amendamente de către Renet Marin- marţi, 13 iulie 2010, 07:00
De data aceasta... Buna seara, Mirela!
Mi-au placut foarte mult contraargumentele; poate m-as opri putin la ultimul: sunt de acord ca nu trebuie amplificate efectele faptelor minore, dar nu cred ca trebuie sa le acordam in totalitate prezumtia de nevinovatie.
In ceea ce priveste argumentele, consider tonica nota optimista folosita in abordarea efectelor pe care le poate avea aplicarea (si constientizarea) sanctiunii. 
  • Re: Pro, dar cu amendamente de către Daniela Avadanei- miercuri, 14 iulie 2010, 04:10 
Mirela,
Mi-a placut pozitia ta fata de acest subiect de discutie, ai punctat foarte clar argumentele pro si contra le impartasesc intru totul, daca regulile au fost cunoscute, fara luarea de pozitie actele indezirabile recidiveaza si chiar se amplifica.Persoana trebuie constientizata de faptele sale, iar aceste demersuri se  intampla de multe ori sa aiba efectul scontat.


  • Re: Drepturile copilului într-o şcoală democratică de către Renet Marin- Sunday, 18 July 2010, 05:33 PM
Mirela, apreciez rigurozitatea şi minuţiozitatea cu care ai tratat această temă (şi nu numai...).
Un plus de alternativă (în cazul în care specificul şcolii permite): desfăşurarea în paralel a orelor de religie ortodoxă cu cele aparţinând altei confesiuni. Deşi am ales şi eu acelaşi drept, nu am cuprins această activitate pentru că ideea mi-a venit după ce am parcurs materialul tău şi, chiar dacă platforma permite, nu am de gând să fac modificări (nu din comoditate).
Chiar am terminat!
O zi bună. 
  • Re: Drepturile copilului într-o şcoală democratică de către Calin Diaconescu- Sunday, 18 July 2010, 09:33 PM
Foarte buna prezentarea la dreptul la propria religie, cu aspecte interesante. Dreptul la educatie este mai dificil de prezentat, intrucat aspectele sale intr-o scoala sunt nenumarate. Cu toate acestea, prezentarea d-voastra prezintat sintetic aspecte esentiale ale acestuia.
Felicitari, Calin Diaconescu
  • Re: Peer mediation de către Renet Marin- duminică, 18 iulie 2010, 11:18  Buna ziua, Mirela! Chiar dacă nu m-am încadrat în timp, am reuşi să-ţi citesc materialul referitor la mediere şi am constatat că împărtăşim multe puncte de vedere. Mi-a plăcut foarte mult ideea folosirii sistemului ca şi alternativă a sancţiunilor prevăzute în documentele în vigoare, aplicabile la nivelul unităţilor de învăţământ, precum şi cea a împărtăşirii experienţei dobândite la acest curs. Vacanţă plăcută! (Eu... încă mai am de lucru până la terminarea temelor)
  • Re: Pro, dar cu amendamente de către Ana Csatlós- luni, 19 iulie 2010, 01:22 
Servus Mirela,
Dar de proverbul ,,DUPA PLATA SI RASPLATA '' ce parere ai? Te pup.Pa, Anikó.
  • Re: Dreptul la replica - pt Mirela de către Anca Urduzan- Sunday, 25 July 2010, 08:42 PM 
Vazund modele noastre de replica, stateam si ma gandeam ca suntem chiar buni la acest lucru, insa de foarte putine ori am recurs la acest drept.
Si mai cred ca indicatorii si toate celelate studii realizate de ISE, chiar ar trebui puse in practica si cunoscute de toata lumea, putand astfel sa dam raspunsuri pertinente, in cunostinta de cauza.
Spor la treburi.
Te-am pupat,
Anca
  • Re: S4_A4_RESURSE PENTRU MONITORIZAREA VIOLENTEI SCOLARE de către Anca Urduzan- luni, 26 iulie 2010, 11:26  
Da...Interesant, documentat si logic.
Mi-a placut cel mai mult: Implicarea formala a partenerilor !
Ai punctat bine, pentru ca de multe ori ne confruntam cu astfel de parteneri, care vor doar laurii, nu si munca. Dar depnde de noi sa-i punem la treaba !smile
Spor la treburi,
Anca
  • Re: S4_A1_Dreptul la replica de către Daniela Avadanei- Monday, 26 July 2010, 12:00 PM
Mirela,
Chiar inspirata replica ta,demna de un educator,politicos contracarate afirmatiile neadevarate facute de presa si ce mi-a placut cel mai mult invitatia, prezentarea deschiderii din partea scolii de a fi si presa alaturi de proiectele educative desfasurate de scoala.In rest indicatori cu date concrete care sustin dezmintirea datelor prezentate eronat. Felicitari! Sincer mi-a placut.
Daniela
  • Re: Completare indiactori de baza violenta scolara de către Daniela Avadanei- luni, 26 iulie 2010, 10:18 
Mirela,
Foarte bine ai surprins aspectele care lipseau din lista indicatorilor de baza.Ma tot intreb daca treaba asta cu absentele ca forma de violenta nu este putin cam fortata????

  • Re: Completare indiactori de baza violenta scolara de către Renet Marin- sâmbătă, 7 august 2010, 11:19 
Completari pertinente si la obiect, ca de obicei, Mirela!
Mi-a placut in special ultima: "popularizarea actelor din violenta din scoala"; cred ca You tube este o nesfarsita sursa de inspiratie pentru elevii nostri.
  • Re: S4_A5_Instrumente de monitorizare de către Anca Urduzan- miercuri, 28 iulie 2010, 10:07 
Mirela,
Felicitari ! Foarte frumos punctat.Mi-a placut.
Ne mai vedem pe platforma peste vreo 2 saptamani. Plec in locul acela fara netsmile
Numai bine,
Anca
  • Re: S4_A5_Instrumente de monitorizare de către Fartusnic Ciprian- vineri, 30 iulie 2010, 10:58
Draga Mirela, dupa cum ai observat, pentru noi ai fost in aceste saptamani un far calauzitor in rezolvarea sarcinilor. Multumesc pentru seriozitatea si puterea de intelegere demonstrata si astept, cand se poate, feed-back-ul tau cu privire la activitatile propuse de acest curs.
  • Re: Resurse pentru monitorizarea violentei scolare de către Renet Marin- Monday, 2 August 2010, 06:48 PM Foarte bine punctat totul, Mirela! Cred ca avem multe pareri comune si, desi eu nu am fost atat de constiincioasa in dezvoltarea temei, o parte din acestea se regasesc - sub o alta forma - si in interventia mea. Trecand peste lipsa resurselor materiale/financiare, peste elementul "timp disponibil" sau superficialitatea tratarii problemei, cred ca ai atins o alta coarda sensibila: implicarea formala a partenerilor. Din pacate, este cat se poate de adevarat, dar ... poate se implica mai mult in organizarea festivitatii de decernare a premiului de excelenta (prefera partea vizibila a iceberg-ului). Inca o data, felicitari!

  • Re: Pro, dar cu amendamente de către Ozana Matei- miercuri, 4 august 2010, 10:46 
Te pup, Mirela! Am revenit si incerc sa-mi fac temele restante. Argumentele tale sunt valide si releva atat cunostinte de psihopedagogie cat si experienta manageriala. Daca toti parintii, toate cadrele didactice, toate persoanele cu care intra in contact elevii nostri ar gandi ca noi, societatea ar fi mai buna, in general. Dar asa, noi trebuie sa rezolvam niste probleme pe care nu noi  le-am generat. 
  • Re: Dreptul la replica de către Renet Marin- Saturday, 7 August 2010, 11:11 AM
Ma alatur si eu voua cu speranta ca nu vom fi nevoite sa apelam la acest drept la replica intr-un viitor prea apropiat, dar, un exercitiu nu strica.
Din pacate... mass-media este prea putin preocupata de reusitele unei scoli, iar "denaturarea" face parte din cuvintele de ordine in strategiile acesteia.


  • Re: Dreptul la replica de către Ozana Matei- Thursday, 12 August 2010, 12:31 PM Anca are dreptate! Sunteți bune, fetelor, nu doar ca profesori ci și ca jurnaliști! Mirela , văd că ai prezentat și valori procentuale, foarte relevante. Felicitări! Te pup, promit să te sun cât de curând! Ozana
  • Re: S4_A6_Valorificarea datelor colectate de către Ozana Matei- luni, 16 august 2010, 09:44 
Te pup, Mirela! Mi s-a parut interesant modul in care ai prezentat planul operational de activitati antiviolenta. Ai cuprins in acel tabel toate informatiile necesare: obiective, persoanele implicate, termenul de realizare, activitatile propriu-zise. Totul foarte bine punctat, felicitari. Am multe de invatat de la tine, tinem legatura.
Ozana
  • Re: Pro, dar cu amendamente de către Ildikó Kibédi- luni, 16 august 2010, 07:59 
Sunt de acord cu următoarele afirmaţii:
"Sunt pentru aplicarea de sancţiuni, dar numai în următoarele condiţii:

- cunoaşterea de către elevi a prevederilor regulamentare: prelucrarea acestora în orele de dirigenţie, simulări, joc de rol, studii de caz

- prezentarea unor fapte de violenţă şi a sancţiunilor aplicate pentru acestea

- aplicarea progresivă a sancţiunilor."Consider şi eu că fiecare elev trebuie să cunoască gravitatea fiecărui fapt de violenţă, dar fiind vorba de ACTE DE VIOLENŢĂ, nu doar de greşeli, cred că sancţiunile trebuie aplicate în fiecare caz tocmai că s-au prezentat elevilor consecinţele manifestărilor violente. Când spun acest lucru mă gândesc mereu la elevii disciplinaţi care de cele mai multe ori nu sunt vinovaţi pentru faptul că s-au impicat în actele de violenţă.

  • Re: Mirela Petrut Pasi spre curcubeu de către Anca Urduzan- joi, 26 august 2010, 11:26  
Draga Mirela.....
Jos palaria !!!!
Nu mai am cuvinte pentru a spune cat de mult m-a impresionat portofoliul tau de invatare !big grin
Felicitari !
Cu drag,
Anca


  • Re: Mirela Petrut Pasi spre curcubeu de către Daniela Avadanei- sâmbătă, 28 august 2010, 10:45
Mirela, foarte inspirat portofoliul tau, felicitari si succes la prezentare.
Multumesc pentru aprecierile facute.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu